A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Részletes információk a sütikről.

Termékek Menü

Az RSD két arca

Attila barátunk ötlete alapján egy öt napos baráti pecát terveztünk május elsejére a Ráckevei – Soroksári Duna-ágon, Szigetcsép közelében. Nem sokat gondolkodtunk ezen, az első pillanattól kezdve a folyón akartunk lenni.

Tudtuk, hogy nem egyszerű a víz, hiszen ívás előtt mentünk, amikor még csak mindössze 11 Celsius – fokos volt a víz, és még nem horgásztunk egy ekkora természetes folyóvizen. Kihívások előtt álltunk, hiszen itt a pontyokat meg kell keresni, nem ők fognak megtalálni minket az 57 km hosszú RSD-n. Miután kiléptünk a stégünkre, a szavunk elakadt. Előttünk 70 méteren 3 stég a vízben, 250 méterre pedig egy hatalmas nádsziget. Végre! Ez a mi vizünk, ez az a kihívás, ami arra ösztönöz, hogy többet és néha fordítva gondolkozzunk. A legfontosabb megfigyelni a pontyok mozgását, az árulkodó jeleket. Ilyenekre azonban az öt nap alatt nem sokra figyeltünk fel, egy kezemen meg tudtam számolni, hogy hány pontymozgást láttunk, azokat is inkább hajnalban, az első kávénk előtt. Továbbállni nem volt lehetőségünk, ezért a legtöbbet kellett kihoznunk a helyekből. Az első dolgunk a meder feltérképezése volt. Hihetetlen rajz fogadott minket a radaron, 0,9 métertől egészen 4 méterig. Több elsüllyedt csónak, hatalmas ágak, gallyak. Látható mozgás hiányában ezt a helyet választottam a két szereléknek, amit a Northern Baits 60 %-os halliszt tartalmú csípős Hot Spicy-val csaliztam fel 20 mm-es nagyságban, majd megszórtam pár marékkal. A stégtársam, Gyuszi felezett 25-32-es Blue Mussel-lel indított. A mellettünk lévő stégeken Lévai Attila, Kiss Robiék és Dupcsik Józsiék Krillers Garlic-cal, BNB-vel, Blue Mussel-lel és némi magmix-szel etették a bójájuk környékét. Az első éjszaka csendesen telt, egyedül Attilának sikerült egy 8 kilós pikkelyest fogi Blue Mussel-lel. Részben örültem, mert tudtam, ez annak a jele, hogy a kis pontyok nem találtak meg bennünket. Másnap délután viszont  - ahogy szokták mondani - , megtört a jég. Gyuszinál egy mindössze 1 négyzetméteres, 4 méter mély lyukból egy 14 kilós vadponty akadt horogra a 28-as Blue Mussel-ra, ami egy 14 milliméteres BNB pop up-pal volt kikönnyítve. Fotó, puszi, majd úszhatott is tovább a gyönyörű RSD-ben. Jobban örültünk neki, mint egy 20+-os pontynak. A második éjszaka is csendesnek ígérkezett, de én kitartottam a meder mellett. Újra csalizáskor még egyszer végigradaroztam a területet, és kinéztem a nádsziget előtti kis öbölt. Az aljzat kemény, 1,1 méteres volt, a nap egyfolytában sütötte ezt a területet. Pár marék az igencsak jól működő Starfish –ből, majd vissza a stéghez. Csak két nap után horgásztam meg ezt a helyet. A benzines csónakok berregő hangja sem volt meglepő a halaknak, ezért választottam ezt  meghorgászandó területnek. Estefelé megérkezett egy igazi, bőrig ázós vihar, de másnap már gyönyörű napsütésre ébredtünk. Ez meghozhatja a változást  - gondoltuk magunkban-, és megmutathatja az RSD az igazi arcát. A délutáni órákban a parton ültünk és gondolkodtunk, hogy hol lehetnek a halak, hiszen a csalikban bíztunk, már csak rájuk vártunk. Az elmélkedést félnégy körül egy hangos „ gyertek már!” felkiáltás törte meg. Egyedül Józsi nem volt a parton, így a csónakkal gyorsan az ő segítségére siettünk. Egy hosszú fárasztás következett, de sikerült végül a halat a merítőbe terelni. Messziről egy duci pontynak tűnt, de a bölcsőben tátott szájjal néztünk a gyönyörű pikkelyest, ami 21,20 kilót nyomott a mérleg alatt. Ez az, amiért jöttünk! Az érzés, amikor egy 57 kilométeres folyószakaszon egy öreg, szinte fáraszthatatlan ponttyal szállsz harcba, leírhatatlan. A 3 szem Blue Mussel-t faló barátunk fotózást követően visszakerült a víz alatti rengetegbe.   Gratulálunk!

Már besötétedett, mikor még Józsi matuzsálemének hatása alatt álltunk. Megszólalt a jelzőm, de mire felé értünk, beúszott a halam a mederben lévő fás részbe, így sajnos üresen vettem ki a horgom. Gyuszi és Zoli már szerencsésebb volt. Bedippelt Blue Mussel-lel és Krillers Garlic-cal egy 10 kilós pontyos és egy 8 kilós amurt fogtak. A következő másfél nap sajnos halak nem voltak előttünk, az én szerelékem két napot töltött eredménytelenül a nádfal előtt. Tovább folytattuk a keresést a sekélyebb, kagylós padoktól a mélyebb, iszapos részekig, hasonlóan cselekedtek Robiék is, de itt sem bukkantunk halakra. Az utolsó éjszaka előtt egy lassú kapásra emeltem rá, ami az elsüllyedt csónakokba szaladt, így csak egy kagylókkal teli gallyat sikerült a felszínre hoznunk. Végezetül az erről leszedett kis kagylókat és egy maréknyi Hot Spicy-t szórtam a szerelékekre. Úgy gondoltam, egy ilyen vízen nem veheti fel a versenyt egy horgász a halak természetes tápláléka ellen, ezért próbáltunk mindent elkövetni, hogy a kedvenc étele mellett a miénket is ízlelje meg. Az utolsó nap hajnalára Józsinak sikerült egy 6,5 kilós tükröst, a medertörésről pedig egy 9,5 kilós tőpontyot fognia a Blue Mussel-el, ez ízlett meg egy gyönyörű 8 kilós spanyol mintázatú tükörpontynak is, amit Robi fogott.

Végszóra én sem búcsúztam el ponty nélkül, egy 2 kilós pikkelyes személyében kifogtam életem első RSD pontyát. Annyira örültem neki, mint gyermekkorom első kis halának. Lehet, hogy most többen jöttek volna? Ezt már sajnos nem tudtuk meg. Nagyszerű érzés volt a Ráckevei-Soroksári Duna-ágon lenni, akinek van rá lehetősége, látogasson el oda egyszer. Alapos felkészülést és odafigyelést kíván ez a víz, hiszen nem egy tóról beszélünk, és bizony szükség van arra, hogy néha fordítva gondolkozzunk.

Köszönöm neked, RSD, leírhatatlan élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam. Büszke vagyok, hogy nekem is sikerült pontyot fognom a Dunán, mint jó pár évvel ezelőtt az én legnagyobb mesteremnek, az édesapámnak a Duna-deltában.

1. Felkészültünk a harcra, ezen ellentétben keveset etettünk

1. Ez, amitől libabőrös lesz a horgász

1. Nem tudunk versenyezni a pontyok természetes táplálékával, de nekünk a bojli összetétele bárminél fontosabb.

1. Csabi se maradt hal nélkül a stégen

1. A legnagyobb halunk kedvence volt mindenkinek

1. Kukorica helyett valami más a kagyló falóknak

1. Az első RSD pontyom

1. Szépség díjas RSD-s tükrös Robinak az utolsó reggel jelentkezett, jó lett volna még maradni…

16. A második 10+-os Gyuszinak, szerették a kék kagylólisztből készült Blue Musselt, a Northern Baits Rolls Royce-át.

Ez volt a 21,2kg-os ponty!

17. Ez volt a 21,2kg-os ponty!

18. Ez volt a 21,2kg-os ponty!